Move Better Run Better

Move Better Run Better

Loophouding, ook wel loopstijl genoemd, is één van de belangrijkste zaken om blessurevrij te kunnen lopen. Daarom biedt Run2Day je als extra service de Move Better Run Better training aan. Hoe beter je loopstijl, hoe efficiënter je loopt, hoe minder blessuregevoelig je bent.

Oefeningen Move Better Run Better

Tijdens de Move Better Run Better training wordt de nadruk gelegd op een juiste loophouding. Hieronder vind je een aantal oefeingen die behandeld worden tijdens de clinics. Deze oefeningen moeten uiteindelijk routine worden bij jouw warm-up. Je zult merken dat je loophouding dan verbetert en dat je progressie boekt in je trainingen en uiteraard tijdens je wedstrijden.

Oefening voor de knieen 


Oefening voor de schouders


Oefening voor de heupen


Oefening voor de enkels 


Oefening voor de quadriceps


Oefening voor de bilspier


Oefening voor snelheid

Wat is Move Better Run Better

Hardlopen kan iedereen, zo lijkt het tenminste. Niets is minder waar, technisch goed lopen gaat niet vanzelf. Je kunt het echter wel leren. Hardlopen is een technische sport, vooral als je vermoeid raakt wordt de techniek er niet beter op. Met een paar gerichte trainingen kun je hier wel heel veel progressie in boeken. Dit levert direct een efficientere en soepelere loopstijl op.
 
Bij aanschaf van een paar hardloopschoenen biedt Run2Day je een gratis techniek training aan. Deze Move Better Run Better training staat geheel in het teken van oefeningen die je beter en gemakkelijker leren hardlopen. Een Move Better Run Better training ziet er zo uit:
 

  • Een gedegen warming up
  • Oefeningen ter verbetering van de core stability
  • Oefeningen gericht op het correct inzetten van de knie, en heup
  • Oefeningen die gericht zijn op het correct plaatsen van de voet
  • Techniekloopjes waarin je techniekaanpassingen in de praktijk kunt brengen
  • Cooling down

 
Een Move Better Run Better training duurt ongeveer 45 a 50 minuten en zal worden begeleid door een ervaren gecertificeerde trainer.
 
Wil jij dit ook eens ervaren? Hieronder zie je per winkel de planning. Aanmelding via het genoemde adres.

 

Winkel MBRB Datum per maand Tijd Aanmeldadres
Amersfoort Donderdag Eerste donderdag 19:30 amersfoort@run2day.nl
Amsterdam Overtoom Woensdag Tweede woensdag 19:00 amsterdam@run2day.nl
Amsterdam Oosterpark Woensdag Tweede woensdag 19:00 amsterdam@run2day.nl
Almere Zaterdag Eerste zaterdag 09:30 almere@run2day.nl
Assen Dinsdag Eerste dinsdag 19:30 assen@run2day.nl
Arnhem Donderdag Tweede donderdag 19:30 arnhem@run2day.nl
Apeldoorn Maandag Laatste maandag 19:30 apeldoorn@run2day.nl
Breda Woensdag Eerste woensdag 18:30 breda@run2day.nl
Deventer Dinsdag Tweede dinsdag 18:30 deventer@run2day.nl
Den Bosch Woensdag Eerste woensdag 18:30 denbosch@run2day.nl
Den Haag Woensdag Eerste woensdag 18:30 denhaag@run2day.nl
Gorinchem  TBC     gorinchem@run2day.nl
Haarlem  TBC     haarlem@run2day.nl
Hilversum Maandag Eerste maandag 19:30 hilversum@run2day.nl
Rotterdam Donderdag Tweede donderdag   rotterdam@run2day.nl
Nijmegen Woensdag Eerste woensdag 19:15 nijmegen@run2day.nl
Venlo Zaterdag Elke zaterdag 10:00 venlo@run2day.nl
Utrecht Zaterdag Eerste zaterdag 09:30 utrecht@run2day.nl
Zwolle Donderdag Eerste donderdag 19:30 zwolle@run2day.nl

Move Better Run Better Clinic
  
 

Move Better Run Better

Move Better Run Better