Chat with us, powered by LiveChat

Affiliate F.A.Q.


De meest gestelde vragen over ons affiliate programma.

Aanmelden

Hoe word ik Run2Day-partner?
Meld je via onderstaande link aan voor het Run2Day affiliate programma. Let op, je hebt een Run2Day account nodig om je aan te melden voor het affiliate programma.
Aanmelden

Algemeen

Antwoorden op de meeste algemene vragen:
Moet ik ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel?
Dat hoeft in principe niet. Alleen bij grote affiliate inkomsten moet je aangemeld bij de Kamer van Koophandel zijn.

Moet ik een website hebben om me aan te melden?
Ja. Wij doen uitsluitend aan online affiliate marketing. Je hebt dus een website, app of een social account nodig.

Mijn aanmelding is afgewezen. Waarom?
Je aanmelding kan om verschillende redenen afgewezen worden. De meest voorkomende hebben we voor je op 'n rijtje gezet in de mail die je voor deze afwijzing ontvangen hebt. Ben je het niet eens met onze beslissing of heb je geen mail ontvangen? Laat het ons weten, dan kunnen we samen kijken naar een oplossing.

Werken jullie met kortingscode en cashback websites?
Nee. Wij werken niet met kortingscode en cashback websites.

Account


Kan ik mijn accountnaam wijzigen?
Nee. Dit is helaas niet mogelijk.

Hebben jullie tips voor een goede accountnaam?
Kies een accountnaam die je zelf kan onthouden. Je kunt alles kiezen wat je wilt. De naam van je zoon, je favoriete recept, je eigen naam, wij doen er niet moeilijk over.

Hoe kan ik mijn deelname aan het affiliate programma stopzetten?
Stuur een korte e-mail naar affiliate@run2day.nl. Dan regelen wij de rest.

Kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?
Natuurlijk. Klik onderaan de mail op: "Meld je dan af" of reageer op de mail dat je geen mails meer wilt ontvangen. Dan zorgen wij ervoor dat je van de mailinglist wordt verwijderd.

Run2Day promoten


Is het mogelijk om exclusieve acties op te zetten?
Ja! Daar staan we altijd voor open. Heb je zelf een idee voor een exclusieve actie? Je kunt ons altijd bellen of mailen om de mogelijkheden te bespreken. We doen ons best om je zo snel mogelijk een reactie te geven.

Werken jullie met generieke kortingscodes?
Nee, wij hebben geen generieke kortingscodes. Hiermee kunnen we dus geen acties opzetten.

Mag ik content van Run2Day gebruiken?
Je mag de inhoud van de website van Run2Day als inspiratie gebruiken, maar deze niet kopiëren. Als je beelden nodig hebt neem dan even contact op met onze affiliate specialist via affiliate@run2day.nl

Banners


Waar vind ik de banners in het systeem?
Banners maken we op maat. Druk hieronder op "Aanvraagformulier banners" en laat weten voor welke producttypes en welke formaten banners je wilt. Wij zorgen er voor dat je binnen enkele dagen de tags ontvangt. Om de tijd te overbruggen of voor het testen van de formaten, bieden we enkele image banners aan.
CTA: Mail ons voor banners

Mag ik de banners zelf aanpassen?
Nee, de banners zijn namelijk in de Run2Day-huisstijl. Het werkt alleen als we die overal consistent uitdragen. Als je de banner aanpast, vertrouwen de bezoekers van je site het misschien niet en zullen de clicks en conversies via de banner afnemen. Heb je speciale wensen voor formaten of teksten? Stuur ons dan een mailtje.
CTA: Mail ons

Product feeds


Welk scheidingsteken zit er in de productfeed?
Het scheidingsteken in de feed is een komma.

Kan ik een productfeed krijgen voor een specifieke categorie?
In de full feed kan je alle producttypes terugvinden. Mocht je toch behoefte hebben aan een losse feed met een bepaald producttype, dan kunnen we die voor je aanmaken.

Ik vind niet alle producten terug in de productfeed, hoe kan dat?
Dit kan 2 redenen hebben. Enerzijds kan het zijn dat een product niet meer op voorraad is. Anderzijds filteren we producten uit de feed waar we niets op verdienen na aftrek van de commissie. We willen namelijk alleen producten promoten waar we allebei aan verdienen.

De productfeed werkt niet wanneer ik erop klik, hoe krijg ik toegang?
Voor gebruik moet een productfeed worden geactiveerd. Dit doe je door de eerste keer op de download knop te klikken. Het duurt ongeveer 4 uur voordat deze gereed zijn. Na 4 uur kan je ze downloaden en implementeren op je website. Als de feed een langere tijd niet is opgehaald, moet hij opnieuw worden geactiveerd. We hebben hier ook een filmpje over gemaakt .

Vergoedingen


Hoelang is een affiliate cookie geldig?
Een affiliate cookie is 30 dagen geldig, tenzij hij overschreven wordt door een andere marketing cookie (bijvoorbeeld AdWords of vergelijkingssites). Wij hanteren het Last Cookie Counts (LCC) principe.

Op welke kanalen ontdubbeld Run2Day?
Run2Day ontdubbeld op alle betaalde kanalen. Wanneer een klant vanuit een affiliate partner bij ons binnenkomt, wordt er een cookie geplaatst. Het kan voorkomen dat de klant niet meteen iets koopt, maar de volgende dag via een ander kanaal binnenkomt en dan pas iets koopt. We betalen dan niet aan beide kanalen, maar alleen aan het laatste kanaal.

Krijg ik een vergoeding als ik mijn bezoeker verwijs naar een hardloopschoen en hij/zij koopt een hartslagmeter?
Ja, daar doen we niet moeilijk over. Je ontvangt uiteraard de vergoeding voor het product dat je verkoopt en dus niet de commissie van het product dat je promoot.

Ik heb zowel Nederlandse als Belgische bezoekers op mijn website. Hoe werkt dit?
Bij Run2Day hebben we een apart affiliate programma voor Nederland en België. Dat betekent dat we 2 verschillende tracking codes gebruiken. Bij een banner kun je er dus voor kiezen om één code te gebruiken. Je kunt ook een link naar een Nederlandse én een Belgische Run2Day-website plaatsen, bijvoorbeeld bij het schrijven van een productreview.

Krijg ik een vergoeding als ik Belgische bezoekers naar de Nederlandse website stuur?
Ja, je ontvangt altijd commissie. Ongeacht de herkomst van de bezoeker of waar de conversie heeft plaatsgevonden.

Hoe is de commissie opgebouwd?
Om altijd de scherpste commissie te kunnen geven, verschilt deze per productgroep.

Hoe komt het dan een order is afgewezen?
Er zijn meerdere redenen waarom orders kunnen worden afgewezen. Zo kan de klant het product hebben geretourneerd of heeft hij niet betaald. Als een deel van de order wordt geretourneerd, maakt ons systeem automatisch een nieuwe order aan met hetzelfde ordernummer. Daarin vind je de producten die de klant wel heeft gehouden.

Wanneer worden de orders gekeurd?
De orders worden binnen 30 dagen gekeurd.

Hoe kan ik een uitbetaling krijgen?
De commissie wordt uitbetaald vanaf € XXX In je account kan je zelf instellen wanneer je uitbetaald wilt worden. Dit kan vanaf een bepaald bedrag of op een vaste dag van de maand. Zorg ervoor dat je je betaalgegevens toevoegt aan je account. Dit kan onder het kopje betalingen.

Hoelang duurt het voordat ik een uitbetaling ontvang?
De betalingen worden snel uitgevoerd en moet je normaal gesproken dezelfde dag of een dag erna op je rekening hebben staan. Staat het binnen een werkweek niet op je rekening? Neem dan even contact met ons op. Bij internationale betalingen wordt er geen rekening gehouden met BTW. Er wordt geen BTW uitbetaald over je commissies.