Betaling buitenland
Via Run2Day.nl is het ook mogelijk om vanuit het buitenland producten te bestellen. Bestellingen vanuit België kunnen worden thuisbezorgd.
Betalen vanuit het buitenland kan met de volgende betaalmethoden:
• Creditcard
• Overboeking
• Vanuit Belgie met Mister Cash/Bancontact
Uitleg Creditcard
Met de volgende creditcards kan je jouw bestelling bij Run2Day.nl betalen:
• VISA
• Mastercard
Wanneer je in het bezit bent van een VISA of Mastercard is het mogelijk om op Run2Day.nl jouw bestelling te betalen met deze creditcard. Een veilige SSL-verbinding die jouw versleutelde creditcard gegevens verwerkt zorgt ervoor dat je veilig en betrouwbaar kan betalen via Run2Day.nl. De betaling wordt direct overgemaakt naar Run2Day.nl. Via 'Mijn account' van Run2Day.nl en jouw persoonlijke creditcard afschrift zie je de status van jouw bestelling.
Om ervoor te zorgen dat jouw betaling snel verloopt worden jouw gegevens direct geverifieerd bij de creditcardmaatschappij. Binnen enkele seconden wordt jouw betaling dan goedgekeurd.
Afgekeurde betaling
Het kan voorkomen dat jouw creditcardbetaling wordt afgekeurd, bijvoorbeeld omdat jouw limiet is bereikt. In dat geval krijg je meteen de mogelijkheid om een andere betaalmethode te kiezen, of het opnieuw te proberen.
Retourbetaling van bestellingen door middel van creditcard
Indien er een retourbetaling plaats vindt aan een creditcard, kan het voorkomen dat het bedrag wordt bijgeschreven op jouw creditcardrekening. Daarom zal je het misschien niet gelijk opmerken. Wij verzoeken je het volgende te controleren:
1. Indien de creditcard is gekoppeld aan de bank, dan wordt het aankoopbedrag op jouw bankrekening gestort.
2. Indien de creditcard niet is gekoppeld aan de bank, dan staat de retourbetaling op jouw creditcard afschrift.
Hoe werkt iDEAL?
• Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen.
• Selecteer iDEAL als betaalmethode bij stap 3 in de check-out en kies hierbij je eigen bank.
• Vervolgens opent zich een nieuw scherm omdat je wordt doorgeleid naar je eigen bank. In dit scherm staat de betaalopdracht voor je klaar.
• Je wordt door je eigen bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen, waarna je de betaling autoriseert.
• Het bedrag wordt direct van jouw betaalrekening afgeschreven en Run2Day wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald.
iDEAL is een onafhankelijke betalingspartner die op een veilige wijze de transactie tussen u en Run2Day.nl plaats laat vinden. Wanneer je jouw bestelling afrondt kun je betalen via het officiële iDEAL scherm. Dit betekent dus een veilige verbinding en een veilige transactie. Het verschuldigde bedrag zal van je rekening naar Run2Day.nl overgemaakt worden.
Voordelen van iDEAL
• Snel, simpel en veilig betalen via de bekende interface van internetbankieren.
• Op werkdagen vóór 16:00 uur met iDEAL besteld? Morgen in huis!*
• iDEAL is bij Run2Day.nl volledig gratis.
• Controle en overzicht op de betaling.
• iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren.
• iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken.
• Toegang tot internetbankieren van één van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
* Dit geldt voor voorradige artikelen.
Mister Cash / Bancontact
Als je een bankrekening in België hebt, kan je met Bancontact /Mister Cash online betalen met behulp van je eigen pincode. De veiligheid en de betrouwbaarheid van je betaling zijn hierbij absoluut gegarandeerd. Online betalen met Bancontact/Mister Cash is momenteel mogelijk via Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA Bank en VDK Spaarbank.
Online betalen met Bancontact/Mister Cash wordt beschermd door de beveiligde Web Banking service. Neem, als je nog geen Web Banking hebt, eerst contact op met je bank. Als je online wil betalen met je BC/MC card, is het van belang dat je het nummer en de vervaldatum van je kaart kent. Deze informatie wordt nog niet standaard op alle kaarten vermeld, maar het is altijd mogelijk deze online aan te vragen via de website van je bank.
Uitleg overboeking
Een overboeking (vooruitbetaling) per bank/giro betekent dat je, na het invoeren van jouw bestelling, eerst het orderbedrag zelf overmaakt. Dit kan bijvoorbeeld met internetbankieren of door middel van een overschrijfformulier. Een overboeking is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee, maar duurt over het algemeen één tot drie werkdagen langer.
Hoe werkt een overboeking (per bank/giro)?
Nadat je jouw bestelling hebt geplaatst, ontvang je direct een orderbevestiging per e-mail. Hierin staan jouw ordernummer en het rekeningnummer waarnaar je het bedrag moet overmaken. Aan de hand van deze bevestigingsmail kan je de betaling voltooien.
Zodra Run2Day jouw betaling heeft ontvangen zal jouw bestelling worden verstuurd naar het gewenste adres of de gekozen winkel.
Wat gebeurt er als ik mijn bestelling wil annuleren?
Als je de overschrijving reeds gedaan hebt maar toch besluit de bestelling te annuleren, neem dan contact op met de klantenservice.
@ - klantenservice@run2day.nl
Tel.- 030-223 12 53
Hoe werkt Sport & Fit / Sportief shoppen / Webshop Giftcard
• Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met de Webshop Giftcard wilt betalen.
• Selecteer Webshop Giftcard als betaalmethode bij stap 3 in de check-out.
• Vervolgens ga je akkoord met de voorwaarden en klik je op de button 'AFREKENEN'.
• In het Buckaroo scherm wordt de bestelling voltooid. Dit doe je door de PIN/Veiligheidscode in te vullen, deze bevindt zich onder de kraslaag, en het bijbehorende Kaartnummer. Vervolgens klik je op 'Verder'.
LET OP! Gooi de kaart niet weg na het plaatsen van een bestelling. Bij een retour wordt het geld namelijk weer op de kaart teruggeboekt.
Betaalmogelijkheden
Je kan jouw bestellingen bij Run2Day.nl op verschillende manieren betalen. Run2Day maakt onderscheid tussen directe en indirecte betalingsmogelijkheden. Het verschil is dat bij een directe betalingsmogelijkheid jouw bestelling direct wordt uitgevoerd en je de bestelling de volgende dag in huis hebt. Voorradige artikelen die je namelijk vóór 16:00 uur bestelt op een werkdag, bezorgen wij de volgende dag bij je thuis. Bij een indirecte betaling wordt jouw bestelling uitgevoerd na de ontvangst van jouw betaling. Je ontvangt je bestelling hoogstwaarschijnlijk binnen 48 uur.
Run2Day biedt je de mogelijkeid om je bestelling via één van onderstaande betaalmethoden te betalen:
Zoek een product uit en kies vervolgens de gewenste kleur, maat en het aantal.
Leg het product met een muisklik in de winkelmand door op de blauwe button met de tekst ín winkelwagen' te klikken. Er veschijnt nu een pop-up.
Kies in deze pop-up voor ‘bekijk winkelwagen’ om een overzicht te zien van alle producten die je hebt toegevoegd aan je winkelmand. Kies voor 'ga door naar afrekenen' om naar de check-out te gaan. Kies voor het kruisje rechtsboven in de pop-up om verder te winkelen.
Wanneer je alle producten hebt toegevoegd aan je winkelmand klik je rechtsboven op het icoontje van het winkelwagentje. Je ziet daar een overzicht van de producten die in je winkelmandje zitten. Je kunt hier nog producten annuleren of toevoegen.
Vervolgens klik je op 'afrekenen' en kom je in de check-out terecht.
In de check-out vul je je persoonlijke gegevens in, selecteer je de verzendmethode, de betaalmethode en vink je aan dat je akkoord gaat met de voorwaarden. Daarna klik je op de rode button met de tekst 'afrekenen'.
Nadat je de betaling hebt voltooid wordt je automatisch doorverwezen naar een 'succes-pagina' dat de betaling is gelukt.
Je bestelling is nu geplaatst!
Om jouw bestelling te annuleren dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Voor een snelle afhandeling vragen wij je om het bestelnummer bij de hand te houden.
@ - klantenservice@run2day.nl
Tel.- 030-223 12 53
Is jouw order al onderweg? Weiger de bestelling dan bij aflevering en geef aan bij de postbezorger dat jij jouw bestelling hebt geannuleerd. Dit is kosteloos. Nadat Run2Day het pakket heeft ontvangen, zullen wij zorg dragen voor de retourbetaling. Dit zal binnen 5 dagen na ontvangst van de retourzending in orde worden gemaakt.
Bestellingen die niet betaald zijn komen na 30 dagen automatisch te vervallen.
Mocht je binnen de zichttermijn van 14 dagen niet tevreden zijn over een of meerdere bestelde producten dan mag je deze retourneren.
Status van jouw bestelling
Om de status van jouw bestelling te bekijken klik je op 'mijn account', rechtsbovenaan Run2Day.nl
Hier kan je gemakkelijk zien welke status jouw bestelling op dat moment heeft. Via 'mijn account' kan je zelf je bestelling controleren en volgen.
Gedurende het bestelproces wordt er aangegeven dat de versie van je webbrowser verourderd is.
Het is mogelijk dat de versie van je webbroser verourderd is en niet voldoet aan eisen die Run2Day stelt aan een veilige betaalomgeving. Het is van groot belang dat alle betalingen veilig worden afgerond, deze veiligheid is niet 100% wanneer men nog gebruik maakt van een webbrowser in een oude versie.
Update je webbrowser
De meeste mensen maken gebruik van Internet Explorer, Safari, Google Chrome of Firefox. Om de zoveel tijd verschijnen daar nieuwe versies van. Mocht je een melding hebben ontvangen in het bestelproces dan zal je een update uit moeten laten voeren van je webbrowser. Bij de instellingen van je webbrowser vind je de mogelijkheid voor deze update.
Let op: Veel bedrijven en schoolinstellingen maken het niet mogelijk om een webbrowser-update uit te laten voeren. Het zal dan ook niet mogelijk zijn om vanaf die laptop of pc je bestelling te voltooien.
Geen bevestiging ontvangen per e-mail
Wanneer je de bevestigingsmail niet hebt ontvangen dan kan dit komen doordat je e-mailadres niet correct is. Graag willen wij je vragen om nogmaals de e-mail gegevens in je account te controleren zodat je de e-mails in de toekomst wel ontvangt.
Het is ook mogelijk dat de bevestigingsmail door je spamfilter wordt tegengehouden. Controleer hiervoor je ongewenste e-mailbox. Om te voorkomen dat e-mails van Run2Day in je ongewenste e-mailbox belanden adviseren wij om het Run2Day e-mailadres toe te voegen aan je adresboek.
Het e-mailadres dat jij hebt opgegeven in jouw persoonlijke account kan je gemakkelijk wijzigen. Jouw account vind je bij Run2Day.nl rechts bovenaan de pagina.
De eerste stap is om in te loggen alvorens je jouw gegevens kan wijzigen. Sla de aanpassingen op en je zult zien dat de nieuwe gegevens direct in jouw Run2Day.nl account staan.
Meerdere bevestigingsmails
Alleen de orders voor welke het betaalproces in gang is gezet, worden door Run2Day verwerkt en verzonden.
Wanneer je meerdere orderbevestigingen ontvangt, betekent dit dus niet dat automatisch alle orders worden verzonden.
Orders die niet betaald worden, vervallen automatisch na 30 dagen.
Bevestigingsmail
In de bevestigingsmail staan de gegevens uit jouw bestelling. Deze e-mail wordt direct na het plaatsen van jouw bestelling verzonden.
Mocht je gekozen hebben voor betaling via overboeking, dan ontvang je een tweede e-mail met de betalingsgegevens. Klik op 'verniewen' of op F5 op je toetsenbord om de nieuwe e-mails in je e-mailbox te ontvangen. Zodra de betaling door Run2Day is ontvangen, zal de gehele bestelling zo snel mogelijk verzonden worden.
Afhalen
Run2Day.nl biedt je de mogelijkheid om producten af te halen bij één van de Run2Day vestigingen door heel Nederland. Voordat je jouw bestelling op kan halen, dien je eerst een bestelling te plaatsen via Run2Day.nl. Vervolgens ontvang je een e-mail ter bevestiging van je bestelling. Wanneer je pakketje is ingescand bij PostNL ontvang je een track & trace code waarmee je de zending kunt volgen en wanneer je het pakketje kunt ophalen.
Afhaallocatie
Voor alle afhaallocaties kijk je op Run2Day.nl/winkels. Hier vindt je de dichtstbijzijnde Run2Day winkel met de openingstijden en contactgegevens.
Mee te nemen documenten
Als je jouw bestelling wilt ophalen in één van de Run2Day vestigingen is het noodzakelijk dat je de orderbevestiging (digitaal) meeneemt. Deze bevestiging dient als aankoopbewijs en is nodig voor het succesvol afhalen van jouw bestelling.
Ander bezorgadres doorgeven
Run2Day.nl maakt het mogelijk om op elk gewenst adres jouw bestelde product(en) af te leveren. Tijdens het bestellen vul je namelijk je eigen adres en een gewenst afleveradres in. Deze adressen hoeven dus niet overeen te komen. Via ‘Mijn account’ op Run2Day.nl kan je gemakkelijk jouw gegevens wijzigen.
Verzendkosten
De verzendkosten variëren en zijn altijd inzichtelijk door het product in de winkelwagen te plaatsen. Je betaalt één keer verzendkosten ongeacht de hoeveelheid producten die je bestelt.
Standaard gelden onderstaande verzendkosten binnen Nederland:
Gratis bezorging bij bestellingen vanaf €50
€6,95 bezorgkosten bij bestellingen onder €50
Voor bestellingen vanuit België gelden onderstaande verzendkosten:
€10,95 bezorgkosten bij alle bestellingen
Niet thuis. Wat nu?
Wanneer een pakket niet bij jou of de geadresseerde afgeleverd kan worden, wordt het bij de buren aangeboden. Als het pakket ook bij de buren niet afgeleverd kan worden, wordt het de volgende dag nog een keer aangeboden.
Als de geadresseerde en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, wordt er door de medewerker van PostNL een bericht in de brievenbus achtergelaten. Daarop staat bij welk postkantoor of PostNL Servicepunt jij zelf of de geadresseerde het pakket kunt ophalen.
Track & Trace
Om de voortgang van jouw bestelling te controleren krijg je een mail van PostNL. Hierin staat een track & tracenummer van de bestelling. Je kunt met die track & trace code de zending volgen.
Track & Trace jouw bestelling
Als je inlogt via 'Mijn account' is het mogelijk om de productstatus van jouw bestelling te bekijken.
Via de track & trace code die je hebt ontvangen in de mail van PostNL kan je precies zien waar jouw bestelling is en wanneer deze wordt aangeboden.
Bestelling is nog niet binnen
Run2Day.nl doet er alles aan om jouw bestelling te verwerken en het zo snel mogelijk bij je af te leveren. De levertijd is afhankelijk van de betaalwijze die je gekozen hebt. Bekijk via 'Mijn account' als je bent ingelogd wat de productstatus van jouw bestelling is.
Levertijd van je bestelling
De levertijd van je bestelling is afhankelijk van een aantal factoren.
Op werkdagen vóór 16:00 uur besteld, morgen in huis (directe betaling)
Indien je het aankoopbedrag via een directe betaling voldoet, dan geven wij de bestelling dezelfde dag nog mee aan de vervoerder en heb jij jouw bestelling in principe de volgende werkdag in huis. Het kan zijn dat jouw bestelling er bij de vervoerder langer over doet dan 1 dag. In 98% van de gevallen wordt het echter wel de volgende dag bezorgd. Dit geldt voor elk product, tenzij anders bij het product staat aangegeven op onze website tijdens het bestellen.
Levertijd bij overboeking (indirecte betaling)
Gelieve rekening te houden met 1 à 2 werkdagen overboekingstijd indien je het aankoopbedrag betaalt met een achterafbetaling/overboeking. Je ontvangt een ontvangstbevestiging per e-mail zodra Run2Day.nl jouw betaling heeft ontvangen. Jouw bestelling wordt diezelfde dag nog verstuurd.
Direct uit eigen voorraad leverbaar
Bij elk product wordt de actuele voorraadstatus van ons magazijn weergegeven. De levertijd van het product is echter van toepassing nadat Run2Day jouw betaling heeft ontvangen.
Bezorging op zaterdag
Onze vervoerder (PostNL) levert op adressen van particulieren ook op zaterdag.
Run2Day.nl maakt het mogelijk om op elk gewenst adres jouw bestelde product(en) af te leveren. Tijdens het bestellen vul je namelijk je eigen adres en een gewenst afleveradres in. Deze adressen hoeven dus niet overeen te komen. Via ‘Mijn account’ op Run2Day.nl kan je gemakkelijk jouw gegevens wijzigen.
Afhalen
Run2Day.nl biedt je de mogelijkheid om producten af te halen bij één van de Run2Day vestigingen door heel Nederland. Voordat je jouw bestelling op kan halen, dien je eerst een bestelling te plaatsen via Run2Day.nl. Vervolgens ontvang je een e-mail ter bevestiging van je bestelling. Wanneer je bestelling in de vestiging van jouw keuze ligt ontvang je hier bericht van. Je bestelling ligt klaar om afgehaald te worden en wij verzoeken je om je bestelling zo snel mogelijk op te halen.
Afhaallocatie
Voor alle afhaallocaties kijk je op Run2Day.nl/winkels. Hier vindt je de dichtstbijzijnde Run2Day winkel met de openingstijden en contactgegevens.
Mee te nemen documenten
Als je jouw bestelling wilt ophalen in één van de Run2Day vestigingen is het noodzakelijk dat je de orderbevestiging (digitaal) meeneemt. Deze bevestiging dient als aankoopbewijs en is nodig voor het succesvol afhalen van jouw bestelling.
Als je jouw bestelling wilt ophalen in een van de Run2Day vestigingen is het noodzakelijk dat je de orderbevestiging (digitaal) meeneemt. Deze bevestiging dient als aankoopbewijs en is nodig voor het succesvol afhalen van jouw bestelling.
De levertijd van je bestelling is afhankelijk van een aantal factoren.
Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, morgen in huis (directe betaling)
Indien je het aankoopbedrag via een directe betaling voldoet, dan geven wij de bestelling dezelfde dan nog mee aan de vervoerder en heb jij jouw bestelling in principe de volgende werkdag in huis. Het kan zijn dat jouw bestelling er bij de vervoerder langer over doet dan 1 dag. In 98% van de gevallen wordt het echter wel de volgende dag bezorgd. Dit geldt voor elk product, tenzij anders bij het product staat aangegeven op onze website tijdens het bestellen.
Levertijd bij overboeking (indirecte betaling)
Gelieve rekening te houden met 1 à 2 werkdagen overboekingstijd indien je het aankoopbedrag betaalt met een achterafbetaling/overboeking. Je ontvangt een ontvangstbevestiging per e-mail zodra Run2Day.nl jouw betaling heeft ontvangen. Jouw bestelling wordt diezelfde dag nog verstuurd.
Direct uit eigen voorraad leverbaar
Bij elk product wordt de actuele voorraadstatus van ons magazijn weergegeven. De levertijd van het product is echter van toepassing nadat Run2Day jouw betaling heeft ontvangen.
Bezorging op zaterdag
Onze vervoerder (PostNL) levert op adressen van particulieren ook op zaterdag.
Inkoop, marketing & sales
Voor vragen omtrent inkoopzaken, marketing en sales van Run2Day kan je mailen naar: klantenservice@run2day.nl
Run2Day Franchise
Run2Day Franchise coördineert en stuurt de franchiseorganisatie met haar franchisenemers aan, zowel nationaal als internationaal.
Voor contact met Run2Day Franchises kan je mailen naar: franchise@run2day.nl
Adresgegevens
Run2Day Franchise BV
Plesmanstraat 1
3833LA Leusden
Nederland
Fax +31 30 2302157
Run4Business Teamkleding
Voor vragen omtrent teamkleding van Run2Day kan je mailen naar: teamkleding@run2day.nl
Er zal dan zo snel mogelijk contact met je worden opgenomen door onze Run4Business afdeling.
Heb je een klacht?
Het kan zijn dat je niet tevreden bent en een klacht wilt indienen. Heb je een klacht over een geleverd product of over onze dienstverlening? Dat vinden wij natuurlijk heel vervelend en willen wij graag oplossen! Kwaliteit en service zijn voor ons belangrijke kernwaarden. Wij willen dat je tevreden bent over ons en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien je klacht als een uitdaging en aanleiding om onze communicatie, service en kwaliteit te verbeteren.
Hoe kan je een klacht indienen?
De klantenservice van Run2Day kan alleen schriftelijke klachten in behandeling nemen. Wij verzoeken je daarom om jouw ervaringen per mail toe te sturen naar klantenservice@run2day.nl. Wij nemen binnen 48 uur contact met je op om samen tot een oplossing te komen.
Hoe behandelen wij een klacht?
Kwaliteit en service zijn voor ons belangrijke kernwaarden. Wij willen dat je tevreden bent over ons en met enthousiasme kan spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien je klacht als een uitdaging en aanleiding om onze communicatie, service en kwaliteit te verbeteren.
Actievoorwaarden:
Algemene voorwaarden Run2Day
Run2Day hanteert de volgende algemene voorwaarden.
Verkoopvoorwaarden webshop Run2Day:
Het team van Run2Day doet zijn uiterste best om iedere klant het best mogelijke advies te geven. Het plezier in hardlopen van onze klanten zo groot mogelijk maken is ons doel. Indien je aankoop onverwacht niet aan je verwachtingen voldoet zullen we dit zo goed mogelijk proberen op te lossen.
Graag vragen we je rekening te houden met de volgende verkoopvoorwaarden.
Mocht het door jou bestelde artikel niet voldoen aan je verwachtingen dan mag je het artikel onder de volgende voorwaarden retour sturen:
Ruilen buiten de voorwaarden
Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden of zonder retourformulier terugstuurt betekent dit niet dat de betalingsverplichting komt te vervallen. Neem in geval van twijfel contact op met onze klantenservice. Bel naar 030-2231353 of mail naar klantenservice@run2day.nl
Copyright
De rechten op alle teksten, fotografie en illustraties op Run2Day.nl zijn eigendom van Run2Day Retail B.V., tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
Gebruikmaken van teksten, fotografie en illustraties is uitsluitend toegestaan na schriftelijke toestemming van Run2Day Retail B.V.
Lees meer in onze privacyverklaring.
Als klant kan je via Run2Day.nl vertrouwd en gemakkelijk 24 uur per dag de beste en nieuwste hardloopproducten bestellen. De voordelen van bestellen via Run2Day.nl zijn:
Veilig betalen
Veilig, betrouwbaar en eenvoudig online betalen.
Privacy
Run2Day gaat zorgvuldig om met jouw gegevens en zal deze niet aan derden ter beschikking stellen. U kunt op elk moment inzage vragen in de gegevens, deze laten corrigeren, wijzigen of laten verwijderen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice door een mail te richten aan: klantenservice@run2day.nl
Snelle bezorging
Voorradige artikelen die je vóór 16:00 uur bestelt op een werkdag, bezorgen wij de volgende dag bij je thuis. Wil je jouw bestelling liever op een andere dag ontvangen? Geef jouw voorkeur aan bij je bestelling.
Klantenservice
Onze klantenservice is voor al uw vragen telefonisch en per e-mail te bereiken. Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kan ook altijd een e-mail sturen naar: klantenservice@run2day.nl.
Privacyverklaring
Algemeen
Indien je informatie of gegevens aan ons verstrekt is Run2Day verantwoordelijk als gegevensverwerker. Dit betekent dat wij verantwoordelijk zijn voor de informatie die je ons geeft. Run2Day respecteert de privacy van alle gebruikers en wij zullen te allen tijde handelen in overeenstemming met de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming ( AVG ). Tevens dragen wij er zorg voor dat je gegevens veilig worden opgeslagen en beheerd en dat onbevoegden geen toegang tot de informatie verkrijgen.
Hieronder wordt uitgelegd welke gegevens worden verzameld en verwerkt, wat er met je gegevens wordt gedaan en welke rechten je hebt.
Welke gegevens verzamelt Run2Day?
Run2Day verzamelt nooit gegevens zonder je toestemming. Wanneer je in onze winkel het formulier voor een klantenkaart invult of een bestelling plaatst op onze website worden verschillende gegevens verzameld zodat wij een optimale dienstverlening kunnen bieden. Wij verzamelen informatie wanneer je aankopen bij ons doet, op onze website of in één van onze winkels. Dit zijn contactgegevens zoals naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en email-adres maar ook de datum en tijd van jouw aankoop, de producten die je gekocht hebt voor welke prijs en indien van toepassing de gegevens van de betaalkaart die je hebt gebruikt. Ook andere manieren van informatie verzamelen worden gebruikt. Denk hierbij aan inschrijving om onze nieuwsbrief te kunnen ontvangen of als je op een andere wijze met ons communiceert (bijvoorbeeld via e-mail of Facebook). Deze informatie kan eventuele wachtwoorden, gebruikersnamen, contactgegevens, accountgegevens, voorkeuren, interesses en eventuele klachten inhouden, die je hebt ingediend. Indien je via de website met Run2Day communiceert wordt het IP-adres van je computer geregistreerd. Ook bekijken we jouw activiteiten op de website, bijvoorbeeld welke producten of berichten je hebt bekeken. Veel van deze informatie wordt verzameld door middel van cookies. Voor meer informatie hierover, verwijzen wij je naar ons cookiebeleid. Wij kunnen van tijd tot tijd publiekelijk beschikbare informatie over jou op het internet raadplegen om ons te helpen fraude tegen te gaan, jouw identiteit te verifiëren (bijvoorbeeld om te checken of wij in het bezit zijn van jouw correcte adresgegevens) en voor marketingdoeleinden, zoals hieronder in meer detail wordt beschreven. Run2Day zal nooit informatie verwerken omtrent bijzondere persoonsgegevens zoals gezondheid, geloofsovertuiging of ras.
Wat doet Run2Day met je gegevens?
Het doel van het verwerken van de gegevens is:
• het verwerken van je aankoop of bestelling, de betaling daarvan en de bezorging op het juiste afleveradres;
• het verstrekken van voor jou relevante informatie of nieuwsbrieven alsmede het doen van aanbiedingen;
• het verwerken van je aankoop of bestelling ter bepaling van de hoogte van het spaarsaldo op de klantenkaart en je hiervan op de hoogte houden;
• het verbeteren van de dienstverlening en de gebruiksvriendelijkheid van de website.
De persoonsgegevens worden alleen voor bovengenoemde doelen verwerkt. Wij kunnen ook je persoonlijke informatie gebruiken ten behoeve van een prijsvraag, evenementen en/of andere acties. Echter dat gebeurt alleen indien je zelf de keuze hebt gemaakt hieraan deel te nemen. Als onderdeel van ons marketing & communicatiebeleid kunnen wij gegevens verzamelen en delen met derde partijen. Wij gebruiken deze gegevens om statistieken over onze klanten samen te stellen. Dit helpt ons bij het selecteren en op maat aanbieden van producten, diensten of speciale kortingen waarin je wellicht geïnteresseerd zult zijn. Run2Day zal nooit gegevens aan derden ter beschikking stellen als dit niet strikt noodzakelijk is. Wij doen uiteraard onze uiterste best de betrouwbaarheid van onze partners te waarborgen en sluiten, indien van toepassing, hiermee ook verwerkersovereenkomsten af om dit te waarborgen. Run2Day zal nooit verzamelde gegevens doorverkopen aan derden.
Links
De Run2Day-website kan koppelingen naar andere sites bevatten. Op het privacy-beleid van deze derden of hun sites heeft Run2Day geen invloed en is daarvoor niet verantwoordelijk.
Beveiliging
Alle gegevens worden gecodeerd en via beveiligde verbindingen verstuurd. Run2Day hanteert hierbij een beveiligingsniveau dat passend is bij de aard van de te beschermen gegevens.
Beheer van mijn gegevens en mijn rechten
Je kunt altijd aan ons vragen welke gegevens over je worden verwerkt. Hiervoor kun je een e-mail sturen naar klantenservice@run2day.nl. Wij zullen uiterlijk binnen vier weken inzage verstrekken indien gewenst. Indien je niet langer wilt dat je gegevens bij Run2Day bekend zijn zullen wij de gegevensverwerking stoppen en je gegevens verwijderen zolang dit niet in strijd is met de wettelijke bewaarplicht. Wij zullen jou te allen tijde de keuze geven of je wel of geen informatie van ons wilt blijven ontvangen. Wanneer je je wilt uitschrijven voor de nieuwsbrief, klik je op ‘Meld je af voor de nieuwsbrief’ of kun je contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@run2day.nl of telefonisch 030-2315963.
Bescherming persoonsgegevens
Al jouw gegevens worden vertrouwelijk en beveiligd opgeslagen op onze beveiligde server. Run2Day.nl houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).
Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) ziet er persoonlijk op toe dat persoonsgegevens zorgvuldig worden gebruikt en jouw privacy ook in de toekomst gewaarborgd blijft.
Recht op inzage
Als betrokkene heb je het recht om inzage te verzoeken in jouw gegevens en het gebruik daarvan door Run2Day.nl. Als betrokkene kan je bij de organisatie (Run2Day) vragen of jouw persoonsgegevens worden gebruikt. Als dat het geval blijkt te zijn, geeft de organisatie (Run2Day) je binnen vier weken een overzicht.
Recht op correctie
Op basis van de inzage in jouw gegevens kan je de organisatie verzoeken de gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Dat kan als de gegevens die gebruikt worden door de organisatie feitelijk onjuist, onvolledig of niet ter zake dienend zijn voor het doel of de doeleinden van de verwerking.
Veilig betalen
Via Run2Day.nl betaal je altijd via onze betalingspartner Buckaroo. Buckaroo is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende payment service provider (PSP) in Europa.
• Alle betalingen worden vanuit jouw eigen bank veilig begeleid door Buckaroo.
• Buckaroo is een onafhankelijke derde partij tussen de consument en Run2Day.nl
• Veilige betalingsverbinding.
• Zelf online betalingen regelen.
• Duidelijke vertrouwde betalingsschermen vanuit jouw eigen bank.
• Run2Day.nl houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Beveiligde verbinding Buckaroo
Buckaroo begeleid al jouw betalingen voor bestellingen die jij doet via Run2Day.nl. Buckaroo is de betalingspartner van Run2Day en waarborgt jouw veiligheid met een veilige SSL-verbinding
SSL-verbinding
Jouw transacties vinden plaats via een veilige SSL-verbinding. Deze verbinding (bekend door het gele slotje rechts onder in uw beeldscherm) garandeert een veilige transactie met jou en jouw bank. Dit is een sterke vorm van encryptie (versleuteling), die voorkomt dat kwaadwillende uw gegevens kunnen gebruiken. Jouw bank zal tijdens de betaling via Run2Day.nl zelf verbinding maken via een SSL-verbinding waardoor het pictogram (het gele slot) bij jou komt te vervallen. Dezelfde SSL-veiligheid is daarentegen wel aanwezig. Run2Day.nl garandeert een veilige en betrouwbare transactie met jou en jouw bank.
Vanuit het buitenland vinden jouw betalingen ook plaats op basis van een veilige SSL-verbinding.
Al jouw gegevens, inclusief het creditcardnummer, worden beveiligd met SSL. Jouw creditcardnummer wordt bovendien maar éénmalig gebruikt voor betaling van jouw order en niet verder opgeslagen. Run2Day.nl zou jouw gegevens daarom niet nog een tweede maal kunnen gebruiken.
Wanneer en hoe ontvang je je geld terug?
Zodra de terugzending door Run2Day ontvangen en geëvalueerd is, wordt het restitutiebedrag (inclusief verzendkosten en betaalkosten) terugbetaald. Dit zal binnen 60 dagen na ontbinding worden terug betaald. Mocht je een product in de winkel hebben gekocht dan ontvang je een tegoedbon.
Garantie op jouw bestelling
Mocht het door jou bestelde artikel kapot gaan of kapot blijken te zijn buiten de zichttermijn van 60 dagen na levering, dan zal jouw klacht door onze klantenservice in behandeling worden genomen. Jouw klacht wordt beoordeeld op basis van de volgende voorwaarden;
Na de beoordeling zal het artikel ter reparatie of omruil aan de verantwoordelijke leverancier worden aangeboden.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren.
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. De garantietermijn kan dus verschillend zijn per product.
Via het postkantoor/pakketservice punt (verzendkosten voor eigen rekening)
- Vul het online retourformulier in. Deze is hier te vinden.
- Zorg ervoor dat de artikelen in de originele verpakking en in goede staat stevig verpakt worden en maak het retourpakket goed dicht.
- Plak de retoursticker op het pakket.
- Geef het pakket af bij het postkantoor of een PostNL pakket servicepunt.
- Bewaar je verzendbevestiging en de track&trace code van het pakket. Run2Day kan hier naar vragen.
Mocht je de retoursticker niet meer hebben neem dan contact op met klantenservice@run2day.nl. Nadat Run2Day jouw retourzending heeft ontvangen zullen de producten worden beoordeeld en het aankoopbedrag van de artikelen worden teruggestort.
Niet (meer) in het bezit van de retoursticker?
Mocht je de retoursticker niet meer hebben neem dan contact op met klantenservice@run2day.nl
Wil je één of meerdere artikelen ruilen in een Run2Day winkel?
Een artikel dat je hebt besteld via de webshop kun je niet ruilen in een Run2Day vestiging. Mocht je niet tevreden zijn over het bestelde artikel dan kun je het artikel gratis laten retourneren bij een Run2Day vestiging. In de winkel kun je een nieuwe aankoop doen en het bedrag van het geretourneerde artikel wordt binnen 14 werkdagen teruggestort op jouw rekening.
Bestelling retourneren binnen 60 dagen na levering
Run2Day kan alleen artikelen retour nemen in goede staat, compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking binnen de zichttermijn van 60 dagen na levering.
Het passen van het product is toegestaan, verwijder echter geen labels van het product.
Verkoopvoorwaarden webshop Run2Day:
Het team van Run2Day doet zijn uiterste best om iedere klant het best mogelijke advies te geven. Het plezier in hardlopen van onze klanten zo groot mogelijk maken is ons doel.
Indien je aankoop onverwacht niet aan je verwachtingen voldoet zullen we dit zo goed mogelijk proberen op te lossen.
Graag vragen we je rekening te houden met de volgende verkoopvoorwaarden.
Mocht het door jou bestelde artikel niet voldoen aan je verwachtingen dan mag je het artikel onder de volgende voorwaarden retour sturen:
Je mag binnen een termijn van 60 dagen (na ontvangst van de aankoop) zonder opgave van redenen de overeenkomst herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, of e mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om jouw mededeling te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als je ons binnen de 60 dagen op de hoogte hebt gesteld van de herroeping dan heb je 14 dagen de tijd om de aankoop aan ons te retourneren. Je kunt het product op dit moment retourneren via verschillende postkantoren. Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling, terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Dit doen we zodra de producten bij ons aangekomen zijn.
De herroepingstermijn verstrijkt 60 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Nadat je te kennen hebt gegeven de overeenkomst te herroepen, heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden hebt besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel ontvangen hebt.
**Indien je meer met de aankoop hebt gedaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of je de aankoop wilt houden, mogen wij waardevermindering in rekening brengen.