London 2012 is niet alleen een krachtmeting van sporters, ook de grootste sportmerken proberen elkaar overal af te troeven. Zowel adidas als Nike lanceren supercoole producten vlak voor de Spelen. Tijdens de diverse evenementen zien we deze producten goed terug.
Adidas probeert de wereld te veroveren door de lichtste everyday trainer ooit te maken, de AdiZero Feather 2. Letterlijk vederlicht; slechts 190 gram! Een flinke prestatie van het merk met de drie strepen. De Feather 2 is vooral goed te zien als we de atleten van team Groot-Britannië in beeld krijgen.
Flyknit is de grote focus van Nike; alle atleten van team USA dragen deze opvallende schoenen waarvan het bovenwerk in zijn geheel gebreid is. Licht, fraai en opvallend en bovendien heel erg comfortabel.
Eigenlijk zou je Feather versus Flyknit dus ook team USA versus team Groot-Britannië kunnen noemen maar uiteindelijk gaat het toch vooral om het gevecht om de consument tussen de twee grootste sportmerken in de wereld; adidas en Nike. Eigenlijk is het een gevecht tussen de oude dame adidas en het jonkie Nike. Adidas is gestart in het naoorlogse Duitsland in 1948, Nike werd pas in 1972 opgericht. In 1984 begon de rivaliteit tussen de 2 sportmerken eigenlijk pas echt, de Olmpische Spelen kwamen naar Los Angeles en Nike was ondertussen behoorlijk gegroeid. Iedereen kent Nike atleet Carl Lewis in en alle mooie op gebouwen geschilderde Nike reclames. Vanaf toen tot aan nu voeren de twee merken eigenlijk onophoudelijk een strijd om de consument door innovatieve producten te brengen en de grootste atleten te mogen sponsoren.