Run2Day heeft de eerste prijs in de categorie SPORT op het jaarlijkse event “ABN AMRO Retailer of the Year” gewonnen. De Retailer of the Year Awards, die dit jaar voor de negentiende keer werden uitgereikt, maken deel uit van het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek van ons land. In totaal brachten maar liefst 185.000 consumenten hun stem uit. Zij beoordeelden ruim 500 retailers op aspecten als prijs, het assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid.

“Deze prijs wordt bepaald door de consumenten en dat maakt de winst extra bijzonder voor ons” zegt Jordy Hindriks, Sales- en marketingmanager binnen Run2Day. "In het afgelopen jaar hebben onze franchisenemers en onze Run2Day Experts echt het verschil kunnen maken. De COVID-19 pandemie heeft ervoor gezorgd dat meer mensen zijn gaan hardlopen omdat alles qua sport sloot en eigenlijk alleen de weg open is gebleven. Hier hebben we campagnes op afgestemd.

Een uur na de persconferentie waarin de lockdown werd aangekondigd stonden veel van de Run2Day ondernemers al klaar om advies aan huis te geven en hebben we de customer service opgeschaald. Een online loopanalyse waarbij klanten zelf hun looppatroon filmen en opsturen stond al het gehele jaar gereed. Samen zijn we de klant zo goed als kon blijven helpen via de mail, de app en soms via FaceTime met kleding en accessoires in de hand om zo goed mogelijk advies te kunnen geven. Dan is dit de ultieme beloning van de klant.”

Run2Day timmert de afgelopen jaren met een nieuwe strategie en huisstijl flink aan de weg. “De kracht van onze organisatie zit hem in de combinatie van gedreven passie van zowel onze experts op het hoofdkantoor, de lokale ondernemers en alle Run2Day Experts die één op één met de klant in contact staan. Zonder deze wisselwerking kun je in deze competitieve branche niet winnen. Runnersworld won deze prijs meerdere jaren achter elkaar maar wij laten zien dat je écht moet door ontwikkelen om de klant het beste te bieden en aan je te binden” aldus Hindriks.